Rob Kragt is Marketing Manager Nederland en Cradle to Cradle ambasadeur bij Desso BV. Desso is een internationaal opererende fabrikant van Tapijt, tegeltatijt en Kunstgras. Rob heeft al meer dan 25 jaar ervaring in Marketing en communicatie met specialisatie in conceptontwikkeling en mindset verandering.
- Trainer en coach in conceptselling en overtuigend storyteller.
- Marketing Manager Nederland at Desso BV
- Cradle to Cradle Team Member at EPEA Hamburg
- Cradle to Cradle adviser and ambassador at Desso BV
Rob Kragt leert het communicatievak in de tabaksindustrie bij Rothmans International als Brand Manager. Na een aanvullende opleiding tot grafisch vormgeven gaat hij via Letraset Nederland reclame bureaus en ontwerpstudio's adviseren over presentatietechnieken. Ook geeft hij hierover gastcolleges op kunstacademies en grafische opleidingen.
Begin jaren 90 stapt hij over naar de tapijtindustrie waar hij bij Esco verantwoordelijk wordt voor de internationale transformatie van de tapijttegelpionier. Esco verandert binnen een paar jaar van volger naar een internationale trendsetter op het gebied van projectinterieur. Na de fusie met Desso en de overname daarna door Armstrong World Industries begeleidt hij de integratie van de verschillende marketing en communicatieafdelingen tot één organisatie met internationaal hetzelfde gezicht en verhaal. Wanneer in 2007 Desso onafhankelijk wordt geeft Rob Kragt invulling aan het nieuwe imago van Desso als Marketing Manager Benelux met de focus op design en duurzaamheid en ontwikkeld hij zich tot belangrijke pleitbezorger van de Cradle to Cradle filosofie.